Olen pitänyt blogini salasanan takana vähän aikaa, poistanut muutamat kirjoitukset ja muuten lueskellut vanhoja juttuja. Oikeastaan voisi kaikki vanhat kirjoitukset poistaa. Turhaa angstia. Mutta mitä turhaan poistamaan, kun on lisää tulossa?
Pitäisi kirjoittaa ahkerammin, mutta kun ei oikein ole inspannut. Kirjoittelen vain toiseen bloggerin blogiini.
En aio laittaa osoitetta tänne, mutta blogilistalta löytyy ja kysymällä selviää. ([email protected])

Joulu ja uusivuosi olivat ja menivät. Tänään ensimmäinen päivä koulussa. Olin todella yllättynyt, olin pirteämpi kuin moneen moneen kuukauteen ja ensimmäiset tunnit tuntuivat jopa siedettäviltä.
Päätin nostavani numeroita kevääksi.
Maantiedon pyrin pitämään kympissä, se oli täysi yllätys, että siitä kympin sain. Se myös vähän arveluttaa, mahdankohan saada pidettyä sen kympissä. Mutta yritän ja jos en onnistu, tyydyn kyllä ysiinkin, vaikka kymppi olisi hieno.
Uskonto. Siinä en luulisi mitään ongelmia olevan. Kympin sain ja olen siitä todella ylpeä (ensimmäinen asia elämässäni, mistä olen ollut näin ylpeä!). Sain testistä 6/8p ja kokeesta 9½ (sain ensimmäisen kerran elämässäni esseestä täydet pisteet!) ja JOULUTODISTUKSESSA kymppi. Eräs luokkalaiseni sai testistä 7/8p ja kokeesta 9½... Hän sai todistukseen 9. Olen luokkamme aktiivisin. Uskonto on helppoa. Sitä on mukava lukea, vaikken mitenkään erityisen uskonnollinen muuten ole. Se on helppoa ja siinä pärjää suht helposti. En itseasiassa tiedä, miksi innostuin viittaamaan tunneilla. Mä olen niitä ehkä ainoa, joka viittaa joka tunti. Viittaan aina kun tiedän, ainakin sinnepäin.
Historia. Se oli vain ysi todistuksessa, mutta tänään kun opettajamme (yksi lempi opettajistani) puhui arvosteluista, menin tunnin jälkeen kysymään numerostani. Se jokaiselle kertoi (ei ehtinyt minun kohdalle sillä tunnilla), että olisiko numeron perässä miinus, ei mitään, plus tai puoli. Minulla 9+. Opettajan mukaan läksyn kuulustelut menneet hyvin ja muutenkin pärjään hyvin. Kysyin puoliksi leikilläni, että olisiko mahdollisuuksia nostaa vielä yhdellä numerolla, jos oikein tsemppaisin. Sanoi, että ei olisi yhtään mahdotonta. Sanoi, että mulla menee tällähetkellä hyvin. Pidän kovasti tästä opettajasta ja hänen tunneistaan. Muistan kuinka syksyllä minua pelotti aivan valtavasti viitata, mutta kuitenkin nostin tassuni ylös ja viittasin. Se todellakin palkitaan. Historia loppuu nyt kasilla, niin se olisi todella hienoa saada kymppi sinne päättötodistukseen.
Käsityö mulla oli kasi. Viime keväänä se oli kymppi. Tai no, nyt kässä on valinnainen. Olisi pitänyt saada koirapuku valmiiksi. Se ei ole vieläkään valmis. Kyllä mä sen torstaiksi kudon. Jos kudon. Pakko saada se valmiiksi. Mitäköhän sitten seuraavaksi teen kässässä. Pyörittelen peukaloitani. (kuulostaa lupaavalta)
Äidinkielen saisin kymppiin, jos oikein tsemppaisin. Opettaja ottaa aina kokeitten/aineitten keskiarvoista sen, että mikä tulee. Jos ka on yli 9,5 ja edes vähän viittaa tai on edes vähän mukava, todistukseen kymppi. Mun kokeitten ka oli 9,3. Vähän harmitti. Mutta nyt keväällä nostan sen. Alan kirjoittelemaan huvikseni tai jotain. Kokeissa keskityn. Vaikeasta kokeesta sain kympin ja helpommasta sain 9+ :P Keskityn.
Matematiikka. Kymppiin, jos oikein tsemppaisin. Nyt oli ysi. Johtuen yhdestä kuutosesta. Opettaja oli armelias. Kaksi 10- ja yksi 6+ ja sain sitten ysin. Matikka on suht helppoa (paitsi nyt tulee jotain vammaisia yksiköitä, joissa saan vieläkin miettiä.)
Englannin nostan ysiin. Olen ottanut siinä todella rennosti, aikaisemmin mulla oli ihan helposti ysi, mutta nyt mun pitäisi tajuta, että jos tahdon kiitettävän, mun on luettava jotain!
Ruotsissa meille tuli uusi opettaja. Vaikutti ihan mukavalta, mutta en sitten tiedä sen opetuksista. Ysiin?

Hienoa.
Ehkä pitäisi jossain vaiheessa mennä nukkumaankin. Sieltä alkoi juuri Bridget Jones mtv3:selta, mutta ihan sama. Koiran kanssa ulos, läksyt tekemään, en muista mahtoiko meille tulla läksyä... (Hyvin alkaa vuosi, parannan tapani)
Haa, mitäpäs jos tunkisin blogini blogilistalle...