Eilen missasin historian tunnin, tänään fysiikan ensimmäisen tunnin. Äiti tuli aamulla herättämään, että moneksiko menen. Olin aivan sekaisin. Olisin kevyesti nukkunut varmaan yhteen. Kello oli puoli yhdeksän. Äiti oli mukavan iloinen jälleen. Sain sen kuitenkin kirjoittamaan mun poissaolon, että olin hammaslääkärissä. Se rupes huutamaan ja riehumaan, että koulusta soittavat ihmiset isälleni. Vitut ne mitään kenellekkään soita kun vasta sitten, kun on yli viikon poissa eikä ketään tiedä siitä, eikä vanhemmilta ole kuulunut mitään. Varmaan soittavat ensiksi isälle, jonka tietoja ei edes koululla ole (tietääkseni ei mihinkään hänen tietojaan ole kirjoitettu... mutta kai ne jostain kaivetaan tarpeen tullen), jos kaksi tuntia satun poissa olemaan! Helvetin meteli siitäkin. Vittu, voisin mä yhtä hyvin olla menemättä sinne. Laittaa luokanvalvojallemme mun kännykästä viestiä, että "Lapseni on sairas, ei tule kouluun. Terveisin plaaplaa" ja meidän luokanvalvoja ei mitään muuta sanoisi kun "Sano terveisiä, toivottavasti paranee pian!" eikä pyydä mitään poissaolovihkoakaan eikä mitään.

Sitten yllätykseni terveydenhoitaja pyysi mut sinne sen luokse juttelemaan. Äitini oli laittanut sinne viestiä! Että olen allapäin ja masentunut. Oli siinä joku kolmaskin adjektiivi, mutten nyt juuri muista.
Se kyseli kaikkea ja mä vastailin ihan normaalisti. En mä osaa puhua kenellekkään yhtään mitään. Selittelen puoli leikillä kaikkea koirastamme.
"Et sä kyllä mitenkään vaikuta masentuneelta tai mitään..."
Vittu painuis jonnekin. Mua ärsyttää se meidän terkka. Sitä ei saa ikinä silloin kiinni, ku oikeesti tarvis. (viime jaksossa tiistaisin oli 8-16 ja aina ruokavälkällä odottelin siellä, että voisin mennä valittamaan kaikkea mahdollista, että pääsisin kotiin)
Sitten se vielä totes, että "Jos tahdot jutella jostain tai mieltä painaa joku, voit tulla aina juttelemaan!" Joo, tulenhan minä. Tulen ja kerron naama vakavana, että viiltelen, oksentelen, vedän lääkkeitä ja sitten itken, että vittu miksen mä kuole!
Joo. Kerron, että mua vituttaa saatanasti tulla kouluun. Mua vituttaa, kun tahtoisin olla siellä parempi. Öisin en saa nukuttua. Aamulla en pääse ylös.
Helvetti.

Jos äidillekin on ihan vitun sama, että olenko elossa vai en, mun kannalta on huomattavasti helpompaa kuolla.

Olen yksin kotona. Kaivan äidin unilääkkeet, mutten saa edes avatuksi purkkia. Helvetti, olen säälittävä.

VITTU.