Oikeastaan odotan koulua. Mulla on nyt motivaatio oppimiseen korkealla. Haluan näyttää muille! Haluan näyttää kuinka jouluna saan luokkani parhaimman todistuksen. Haluan olla paras! Haluan, että minulle sanotaan: "Kuinka monta kymppiä sait?" ja sitten "Vau... Tosi hyvin, mä en ikinä sais noin hyvää todistusta"

Haluan, että luokkamme tän hetken paras, keskiarvo sillä oli kuulemma keväällä "9,jotain" (eli hänen keskiarvonsa on ihan varmasti laskenut kun jouluna hän kertoi keskiarvonsa!) jouluna hänellä oli 9,2.
Mullapa oli jouluna 8.7 ja keväällä 8.9! Mä aion nostaa keskiarvoni yli 9.2! Mä teen sen! Mä luen kokeisiin niin täysillä, että saan kymppejä! Mä alan viittaamaan enemmän tunneilla. Mä haluan enemmän kymppejä mun todistukseen. Tällähetkellä mulla on kolme kymppiä. Mulla ei oo ikinä ollut näin hyvää todistusta.

Mutta toisaalta pelkään koulun alkua, mä oon jotenkin varma, että mua aletaan kiusaamaan. Kutosella mua kiusattiin (koskaan sitä ennen ei ole kiusattu, mitä nyt vähän ilkeästi sanottu jne mutta ei kunnolla kiusattu tai mitään, koska silloinen opettajamme oli niiiin tiukka, että sen valvonnassa ei olisi tullut mieleenkään kiusata.) Mutta kutosella vaihdoin koulua ja opettajakseni tuli kauhea lällykkä. Minua kiusattiin oikeastaan siksi, koska olin yhden kiusatun kaveri. Kaveriani kiusattiin, koska hän on niin pienikokoinen ja pikku tyttömäinen.

Mutta nyt taas. Yhtä luokkalaistani poikaa on kiusattu todella ilkeästi enkä haluaisi, että minua kiusattaisiin samalla tavalla. Mutta nyt seiskalle tulee yksi todella inhottava tyyppi. Ex-kaverini. Ja luokallani on hänen kaverinsa, minun yksi entisistä parhaista kavereistani (en usko, että hän alkaisi kiusaamaan, mutta nauraa mukana tietysti oman nahkansa pelastamiseksi) ja ysillä on tämän inhottavan tulevan seiskan kaveri, jonka ivaa olen ulkona koiran kanssa kulkiessani jo saanut kuulla. Tiedä sitä sitten mitä siitä tulee. Inhottaa vain ajatella, koska haluaisin nyt oikeasti viihtyä koulussa ja pärjätä siellä.
Meidän koulun opettajamme ovat yhtä tyhjän kanssa. Jotkut opettajat ovat niin lällyjä, että heidän tunnilla voidaan nimitellä ja haukkua ihan kesken opetuksen, eivätkä he sano muuta kuin tyyliin "olkaas nyt hiljaa ja koittakaas keskittyä" YHTÄ TYHJÄN KANSSA. Joittenkin opettajien tunnilla tuommoista ei todellakaan siedetä. Mutta sitten tietysti välitunnit ja tunnin alut ja loput. Eihän minulla nyt tulevana kasina ole tunteja seiskojen tai ysien kanssa (ei ainakaan tietääkseni, jollei mitään retkiä yms lasketa) ja se seiskaluokkalainen on heikko yksin, mutta ysin kanssa vahva, mutta koulussa muistan sen, että ihan yhtä urpo ja heikko sekin oli yksin siellä.

No en ota siitä vielä paineita. Mutta täytyy vain pitää mielessä, että haluan olla hyvä koulussa ja menestyä!