Äääh. Koulussa taas, joo-o, en ollu eilen koulussa... Noniin, yhdellä tunnilla oli ihan hyvä olo, historian tunnilla. Meillä on niin mukava opettaja, viittasinkin jopa kolme kertaa. No joo... Luulin, että olisin saanut kuulla enemmän siitä, että miksi en ollut koulussa... Mutta vittuako mun tarvii muista välittää, nii ei yhtään mitään...
Tänään koulusta lähdettyäni eräs luokkalaiseni ja yksi rinnakkaisluokkalainen juttelivat koulun pihalla, jäivät vielä kouluun... Rinnakkaisluokkalainen kääntyy mut nähdessään selin, samoin luokkalaiseni kääntyy hieman ja mä sitten niitten ohi mennessä sanon hieman mun ivalliseen tyyliin, että heippa mä tästä lähdenkin jo kotiin, ja sitten kun menen ohi rinnakkaisluokkalainen kääntyy jälleen muhun selin äkkiä. Taitaa taas olla se "en voi katsoa liian rumia ihmisiä"-kausi. Se mun luokkalainen on ihan ok tyyppi, ei se nyt oo mikään paskanpuhuja tai mitään, hiljanen hissukka joka mukailee muita. Niin, kerran aikasemminkin just tommosta oli. Viime vuonna silloselle kasille, heidän mielestään se oli "läski ja järisyttävän vastenmielinen", joten aina sen nähdessään sanoivat jotain, että "Hyi tuolla TOI taas menee, siis YÖK! En voi kattoo sinnepäin" (Niii-in! Olimmehan jo silloin 14-vuotiaita....) Ja sitten käänsivät äkkiä selkänsä, eipä näyttänyt yhtään tyhmältä ei. Ja kerrankin ruokailussa "Hyi, tuolla taas TOI menee, älä kato sinne!! kiva ku meinasin syödäki..." On sitten niin muka oksettava, että vie ruokahalut. JOOO, kuinka vanhoja he olivatkaan?
Eli nähtävästi mä olen nyt sitten se kauhean mahdottoman vastenmielinen oksettava ihminen jota päin ei pysty edes katsomaan... Yhdessä vaiheessa toi rinnakkaisluokkalainen roikku mussa ja yritti olla muka niin kaveria... Onneksi yks kaverini tajus sanoa mulle, että se on tosi rasittava jne, mut se on ihan totta... Hyvä, etten ruennu sen mikskään bestikseksi, koska se olis just semmonen taas, et jos ei oo kaveri, ni sit sitä haukutaan ja kiusataan jne.
Kyllä mä tiedän, miks toikin nyt on tommoseks ruennu, ihan parissa päivässä... Se seiska, josta puhuin jo kesälomalla, on niitten kanssa. Tiedän 100% varmaksi, että se haukkuu mua ja on saanu taas ton päälle. Voi voi kun pikkusella on paha olla. Elämää ei ole muutakuin tommonen paskamainen toisten ihmisten ivaaminen, kun muuten ei ole mitään niin pitää keksiä jotain.
Hitto kun saisi sillekin joskus sanottua suorat sanat, mutta vitut mä mitään uskalla. Säälittävä paska.
Huoh. No saas nähdä, mitä lapset huomenna keksivät. Painuisivat vittuun!

Tänään oli terveystiedon koe, no jaa. En sit tiiä miten meni, olisin kirjoittanut vielä enemmän jos olis aika riittänyt. Varmaan niitten koevastauksien jälkeen passittaa opettaja kuraattorille. Joo, jostain itsetunnosta sun muusta oli puhetta.
Kyllä mä siihen luin, mutta niihin kysymyksiin ei vaan osaa vastata sen kirjan pohjalta. Esim. mun yksi kaverini sanoi, että ne kysymykset olivat hirveän vaikeita ja hän ei oikein tiennyt mitä niihin olisi laittanut. Mä taas tiesin ja tekstiä olis tullu vaikka millä mitalla, mietin jopa että kehtaanko pyytää lisää paperia, mutta kun oli vielä niin monia tehtäviä tekemättä, että päätin jättää kirjoitukseni siihen typistettyyn versioon. Mutta kai se on siinä, että olen pohtinut niitä asioita itsekseni ja kumminkin jotenkin hmm... voiko sanoa ajankohtainen asia?
Esim. Mikä on hyvän itsetunnon perusta. Mainitse kaksi esimerkkiä. Muut ihmiset ja minä itse. Tai no, ei ne varmaan ole hyvän itsetunnon perusta, vaan se mistä itsetunto muovautuu. Siitä miten toiset ihmiset puhuvat sinulle, miten he kohtelevat sinua ja arvostavatko he sinua ja sinun töitäsi, onko sinua kiusattu, ivataanko sinulle, oletko aliarvioitu tai muuten jotain sellaista. Se kyllä vaikuttaa itsetuntoon. Ja sitten se mitä itse ajattelee itsestään, kuinka herkkä on ottamaan toisten palautteiden kanssa. Itse olen hyvinkin herkkä siinä mielessä, että mitä musta sanotaan/mitä mulle sanotaan. Jos joku sanoo, että joku tekemäni juttu on huono, ja vaikka aikaisemmin olisin ollut siihen jopa suht tyytyväinen, on se sitten minustakin huono.
Huoh. Väsyttää ihan liikaa. Väsyttää väsyttää väsyttää. Tekisi mieli mennä nukkumaan. Huudattaa musaa ja olla rauhassa. Mutta ei voi, koiran kanssapitää mennä ulos, pitää lukea miljooniin kokeisiin...
952828.jpg952826.jpg